نوشته شده توسط : امین

کتابخوانی از جمله صفاتی است که بسیاری از ما علاقه داریم واجد آن باشیم، اما اکثر ما وقت و حوصله کافی را به خواندن کتاب اختصاص نمیدهیم. سعی کرده ایم با کمی مطالعه و جستجو، برخی از مهمترین نکات در مورد کتابخوانی را گردآوری کنیم.

قبل از هر چیز باید ببینیم  چه عواملی مانع مطالعه ما میشوند  تا در مورد رفع آنها فکر کنیم:

۱) احساس میکنیم سرعت خواندن ما بسیار کند است و پیشرفت خوبی نداریم.

۲) مطالعه کتابها را آغاز میکنیم اما آنها را به پایان نمیبریم.

۳) در زمان مطالعه کردن، نمیتوانیم به شکل کامل و مناسب، تمرکز داشته باشیم.

۴) کتابخوانی برای ما خسته کننده است.

۵) حوصله متن های طولانی را نداریم.

۶) کتابخوانی و مطالعه در کوتاه مدت برای بسیاری از ما، لذت ایجاد نمیکند.

۷) بسیاری از کتابهایی که میخوانیم به «توصیه» یا «تحمیل» دیگران تعیین شده است.

۸) خواندن یک کتاب به تنهایی (و بدون مشارکت دیگران) کاری است که حوصله بسیار میخواهد که از حد توان بسیاری از ما خارج است.

۹) در لحظاتی که تصمیم به مطالعه و کتابخوانی میگیریم، کتاب مناسبی در اختیار ما یا در ذهن ما وجود ندارد.

در مورد هر یک از این نکات، موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱) کلاسهای تندخوانی در سراسر جهان، به شرکت کنندگان خود این وعده را میدهند که میتوانند سریع تر و بهتر بخوانند. این حرف تا حد زیادی درست است. ما چشم های خود را به شیوه درست روی متن حرکت نمیدهیم. گاه یک جمله یا پاراگراف را چند بار میخوانیم و …

اما در کنار رفع این ایرادها، واقعیت این است که یادگیری تکنیکهای تندتر خواندن الزاماً مزیتی ایجاد نمیکند. شاید برای خواندن رمان یا روزنامه ها، تندخوانی مفید باشد، اما در مورد کتابهای آموزشی چنین نیست. بسیاری از کتابها را باید مثل آب، جرعه جرعه نوشید تا اثر آن مشخص و محسوس باشد. ضمن اینکه #یادگیری، اساساً برقراری ارتباط بین آموخته های جدید و دانسته های قبلی است و کسی که شتابزده کتاب میخواند، ممکن است کتاب را به شکل کامل بخواند و بفهمد، اما الزاماً کتاب را «یاد» نمیگیرد.

کتابخوانی

۲) هیچ دلیلی وجود ندارد که کتابی را که آغاز کرده اید به پایان ببرید. کمال گرا نباشید. ممکن است چند کتاب را ببینید و بگیرید و بخوانید و در نیمه راه رها کنید. ایراد از شما نیست. بلکه شاید کتاب مناسب و جذاب را پیدا نکرده اید. مطمئن باشید پس از مدتی که سلیقه کتابخوانی خود را بهتر بشناسید، این نوع کتابهای نصفه و نیمه، سهم کمتری را به خود اختصاص خواهند داد.

کتابخوانی

۳) خیلی بدیهی به نظر میرسد. اما مهم است که قبل از شروع به خواندن کتاب، اینترنت و موبایل و تلویزیون از شما دور باشد. تماسهای مهم را قبل از کتابخوانی بگیرید. ایمیل های مهم را قبلاً چک کنید. وبگردی ها را انجام دهید و آنگاه، به سراغ مطالعه بروید.

۴) ترجیحاً مکان مشخصی را برای مطالعه در منزل یا محل کار در نظر بگیرید. مطالعه باید لذت بخش ترین فعالیت ما باشد. برای مطالعه، لازم نیست شرایط «حبس در سلول انفرادی» را ایجاد کنید. بهتر است قبل از شروع به مطالعه، در کنار خود، چای یا هر نوشیدنی یا خوراکی دیگری را که مورد علاقه تان است، قرار دهید، تا در ذهن شما، لحظات کتابخوانی با خاطره های خوب ثبت شود. فراموش نکنید که ما هم مانند هر موجود دیگری، به سادگی شرطی میشویم!

کتابخوانی

۵) متأسفانه این ویژگی عصر ما و نسل ماست که به متنهای کوتاه و مینیمالیستی (به معنای عام آن نه به معنای ادبی آن) علاقمند هستیم. فیس بوک و توییتر و … ما را عادت داده اند که متن های کوتاه بخوانیم. جملات طولانی در فیس بوک، عموماً لایک نمیشوند و به اشتراک گذاشته نمیشوند. اما واقعیت این است که جملات کوتاه، ممکن است به صورت لحظه ای احساس خوب ایجاد کنند یا الهام بخش باشند، اما هرگز اثر یک متن طولانی را ندارند. برای ترویج عادت مطالعه، لازم است از فضاهای مینیمال کمی فاصله بگیریم. نه اینکه فیس بوک و توییتر و … را ترک کنیم. اما به خاطر داشته باشیم که عادت دائمی به خواندن متن های کوتاه، حوصله ما را در مطالعه متن های طولانی کاهش میدهند.

۶) یکی از لذتهایی که بسیاری از کتابخوان ها تجربه کرده اند، صحبت با دیگران در خصوص کتابهایی است که خوانده اند. این فرصت را از دست ندهید. اگر فرصت محدودی دارید و نمی‌توانید با دیگران، بنشینید و سر حوصله صحبت کنید، شاید راه اندازی یک وبلاگ ایده خوبی باشد. میتوانید پس از مطالعه هر کتاب، خلاصه کتاب یا نظرات خود را آنجا بنویسید. راه اندازی وبلاگ با استفاده از سرویسهایی مثل پرشین بلاگ یا بلاگ فا یا …، کار دشواری نیست.

۷) استفاده از نظر دیگران در کتاب خواندن خیلی خوب است. اما همیشه به یاد داشته باشیم که سلیقه انسانها در خواندن کتاب متفاوت است. هیچ ایرادی ندارد اگر شخصی که او را بسیار قبول دارم، کتابی را توصیه کند و من پس از خواندن چند صفحه، احساس کنم که آن کتاب، کتاب من نیست. ما در نظام آموزشی خود طی ۱۲ تا ۲۰ سال، می آموزیم که مطالبی را بخوانیم که دیگران ما را به خواندن آنها مجبور کرده اند. دقت کنیم که در ادامه زندگی، این عادت ناپسند را ادامه ندهیم…

کتابخوانی

۸) اگر میتوانید، با دوستان خود به صورت هماهنگ، یک کتاب مشخص را بخوانید و در مورد آن بحث کنید.

۹) اکثر کتابخوان های حرفه ای، لیستی از کتابهای خوب را در دفتر یادداشت یا تلفن همراه خود دارند و هر جا نامی از کتابی میشنوند، آنجا یادداشت میکنند تا در زمانی که فرصتی برای خرید کتاب یا مطالعه دست میدهد، «دست خالی» نباشند. شاید مراجعه به فهرست #معرفی کتاب در متمم نقطه شروع خوبی باشد.

بسیاری از افراد کتابخوان، در یک ویژگی مشترک هستند. این افراد، به جای اینکه مقید باشند در ساعات خاصی از روز، جایی ببنشینند و کتاب بخوانند، همیشه همراه خود یک کتاب دارند تا در کوتاه ترین فرصتها، به خواندن آن بپردازند. شاید رها کردن بسیاری از لذتها و تفریحات و خواندن کتاب در یک ساعت مشخص در منزل یا محل کار، سخت و دشوار باشد، اما مطالعه کردن در زمانی که در مترو یا در یک سازمان بزرگ، به انتظار گذشت زمان نشسته ایم ساده تر و جذاب تر است.

بسیاری از ما، مطالعه را نه با هدف افزایش اطلاعات و دانسته ها و باز شدن افق دید، بلکه برای فرار از مشکلات و مسائل روزمره انتخاب میکنیم. زمانی که از دوست یا همسر یا مدیر خود دلگیر هستیم، گوشه ای مینشینیم و کتاب ورق میزنیم. شاید این کار در کوتاه مدت، مفید باشد اما در بلندمدت ما را شرطی میکند و ذهن ما عادت میکند که «کتاب»، «همراه لحظات تلخ زندگی» ماست.

در پایان، پیشنهاد میشود خود را به خواندن کتابهای دیجیتال عادت ندهید. برای کسانی که عادت کتابخوانی دارند، کتاب دیجیتال یا مکتوب (هاردکپی) تفاوتی ندارد. اما برای کسانی که به تازگی خود را به کتابخوانی عادت میدهند، لمس کردن برگه های کاغذ، خط کشیدن زیر نوشته ها، دیدن نشانه میانه کتاب که مشخص میکند بخشی از کتاب خوانده شده، باز شدن شیرازه کتاب و جدا شدن برگه های آن (ناشی از بارها مرور یک کتاب)، همه و همه میتوانند احساس خوب ایجاد کنند. احساسی که ما را به خواندن کتابهای بیشتر ترغیب میکند…



:: موضوعات مرتبط: بارداری بعد از لیپوماتیک , تزریق ژل و فیلر , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: کتاب , کتابخوانی , مطالعه , تکنیک , تندخوانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

کامپیوتر چیست؟

کامپیوتر یا رایانه ابزاری است که بر روی آنچه به آن می‌دهند ( و اصطلاحاً‌ به آن ورودی گفته می‌شود ) عملیاتی انجام می‌دهد که به آن پردازش می‌گویند و نتیجه مطلوب را به دست می‌دهد که خروجی نامیده می‌شود.

 

نام کامپیوتر

در زبان انگلیسی «کامپیوتر» به کسی می‌گفتند که محاسبات ریاضی را (بدون ابزارهای کمکی مکانیکی) انجام می‌داد.

 

معنای واژه‌ی فارسی رایانه

واژه‌ی رایانه از مصدر رایانیدن ساخته شده که در فارسی میانه به شکلِ rāyēnīdan و به معنای «مرتّب کردن، نظم بخشیدن و سامان دادن» بوده است.

 

تاریخچه کامپیوتر

در گذشته دستگاه های مختلف مکانیکی ساده ای مثل خط کش محاسبه و چرتکه نیز رایانه خوانده می شدند.

اهمیت کامپیوتر

در پرتو امکانات بی شماری که بوسیله کامپیوتر فراهم آمده است امروزه جوامع بشری با گامی محکم و استوار به سوی تسلط هر چه بیشتر بر علم و تکنولوژی پیش می‌روند

 

نسل های کامپیوتر

واژه‌ نسل برای تقسیم بندی مراحل پیشرفت و تکامل کامپیوتر ها به کار می‌رود هر از گاهی تحولات مهمی در زمینه سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر ها پدید آمده است که دامنه‌ این تغییرات به حدی بوده است که اصطلاحاً‌ گفته می‌شود نسل جدیدی از کامپیوتر ها به وجود آمده است.

 

انواع کامپیوتر

۱ – کامپیوتر های بزرگ (Main Frame) ۲ – کامپیوترهای کوچک (Mini Computer) ۳ – ریز کامپیوترها (P .C .) یا (Micro Computer)

 

بخش های اصلی کامپیوتر

۱٫ سخت افزار ۲ . نرم افزار

introduction-t…ardware-trends

سخت افزار رایانه (Hardware)

مجموعه ای از عناصر فیزیکی و قابل لمس در کامپیوتر را سخت افزار کامپیوتر مینامند. مانند مدارهای الکترونیکی ، ترانزیستور ها و IC ها.

 

نرم افزار رایانه (Software)

 

برنامه های کاربردی و برنامه های سیستم که توسط انسان نوشته میشوند. یعنی نرم افزار ، رابط بین کاربر رایانه و سخت افزار است.

 

تعریف سیستم

سیستم عبارت است از مجموعه ای از عناصر مرتبط به هم که هدف خاصی را انجام میدهند.

 

کامپیوتر چگونه کار می کند ؟

کامپیوتر مانند انسان است ولی به تنهایی ، قادر به انجام عملی نیست بلکه باید به کامپیوتر دستور العملی به نام برنامه داده شود . برنامه ها به زبانهای سطح پایین یا سطح بالا نوشته می شوند و به این زبان ها ، زبانهای برنامه نویسی می گویند .

 

سیستم عامل

رایانه همیشه نیاز دارد تا برای بکارانداختنش حداقل یک برنامه روی آن در حال اجرا باشد

 

کاربردهای کامپیوتر

کامپیوتر ها در مؤسسات تجاری و صنعتی ، شرکتها های هواپیمایی ، مؤسسات تحقیقاتی ، علمی و پزشکی و …. کاربرد دارند

 

چرا باید علم کامپیوتر را بیاموزیم؟

امروزه همگان به این باور رسیده اند که فراگیری استفاده عملی از رایانه کاری اجتناب ناپذیر برای زندگی در دنیای فوق مدرن امروزی است

 

برخی اصطلاحهای کامپیوتری

بیت ، بایت ، کیلو بایت ، مگابایت ، گیگابایت ، هگزابایت ، بوت یا دیسک آغاز گر ، حافظه دسترسی تصادفی (RAM) ، کارت صدا یا صوت ،کارت گرافیک (VGA) ، واحد پردازش مرکزی (CPU) ، داده ، هارد دیسک (دیسک سخت) ، سخت افزار ، شبکه ، مادربورد



:: موضوعات مرتبط: لیزر موهای زائید , کرایولیپولیز , طب سوزنی , لیپوساکشن مردان , پیلینگ شیمیایی , ,
:: برچسب‌ها: کامپیوتر , فناوری , رایانه , عملیات , محاسبات , دستگاه , نسل های کامپیوتر , Micro Computer , Main Frame , RAM , CPU , VGA ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

کارگردان : Joseph Kosinski

نویسندگان : Sean Flynn, Ken Nolan

بازیگران : Josh Brolin, Miles Teller, Jeff Bridges

خلاصه داستان : این فیلم داستان واقعی آتش نشانان دلیری را به تصویر می‌کشد که ریسک بالایی را می‌پذیرند تا شهری را از آتش نجات دهند.

داستان‌های برگرفته از زندگی قهرمانان و فداکاران بسیارند، اما‌ فیلم‌های خوب کمی بر اساس این داستان‌ها ساخته شده‌اند. «تنها دلیران» روایت دلاوران کوهستان «گرانیت» و چالش‌های پیش رویشان در بهبوهه آتش‌سوزی‌های منتهی به سال ۲۰۱۳ است. اگرچه شاید فیلم کمی طولانی بنظر برسد، اما هم از نظر احساسی قوی‌ست و هم از نظر دراماتیک ارضا کننده است و اگر یک ساعت اول فیلم بگونه‌ای ساخته شده که بنظر میرسد سازندگان آن قصد دارند با پیش زمینه‌های فراوان و نیز زمینه‌سازی فیلم را کش بدهند، در عوض نیم ساعت پایانی فیلم بخوبی سرهم بندی شده است. کارگردان اثر «جوزف کوزینسکی» علیرغم شهرتش در رفع و رجوع مشکلات فنی «میراث ترون» نشان داد که رگ خواب مخاطب را نیز در دست دارد.

Only the Braveنمیخواهم جزئیات را برای کسانی‌ که نمیدانند ( یا فراموش کرده‌اند ) در آتش‌سوزی تپه «یارنل» در ژوئن سال ۲۰۱۳ چه اتفاقی افتاد آشکار کنم، اما داستان «تنها دلیران» به حادثه مذکور منجر میشود که صحنه پایانی و دراماتیک فیلم را شامل میشود. بخش اول فیلم شامل جزئیات شکل‌گیری دسته دلاوران کوهستان «گرانیت» از زمان تمرین/انتخاب ( گروه پشتیبان ) تا آمادگی کامل دسته دلاوران در سال ۲۰۰۸ میشود. اگرچه دسته «دلاوران کوهستان گرانیت» متشکل از بیست مرد بود، اما تمرکز فیلم تنها بر دو تن از آنان است و سایرین در کسوت نقش‌های مکمل به تصویر درآمده‌اند. «اریک مارش» ( جاش برولین ) رهبر/سرپرست گروه و کارآموز جوانش «برندن مک دونا» ( میلز تلر ). اگرچه عناصر فیلم آشنا و گفتگوها و نحوه روایی نیز کلیشه‌ای هستند، اما شخصیت‌ها بخوبی شکل گرفته‌اند. نقش‌ها با قدرت ایفا شده‌اند و حس اتحاد بین اعضای دسته به خوبی به چشم میخورد

«کوزینسکی» از فیلمنامه‌ای که مزید شهرت «کن نولان» و «اریک وارن سینگر» بود ( بر اساس مقاله‌ای از «شان فلین» بنام «راه خروجی نیست» چاپ شده در مجله «جی‌کیو» ) اثری درخور واقعیت پدید آورد. اگرچه فیلم در «آریزونا» تصویربرداری نشده، اما اکثر لوکیشن‌ها در «مکزیک» چشم‌اندازی مشابه دارند. صحنه‌هایی که شامل آتش‌سوزی هستند نه تنها آموزنده‌اند ( حداقل برای کسانی که تنها با نحوه اطفا حریق شهری آشنایی دارند ) بلکه تاثیرگذار نیز هستند. حتی اگر در تهیه فیلم از جلوه‌های ویژه کامپیوتری استفاده شده باشد ( که با توجه به پیش‌زمینه‌ای‌ که از «کوزینسکی» سراغ داریم و نیز گستردگی آتش در جنگل محتمل بنظر میرسد ) باز هم چیزی از یکپارچگی آن کم نخواهد شد. در فیلمهای اینچنینی که شامل شخصیت‌های حقیقی در بازسازی دقیق وقایع تاریخی میشوند جلوه‌های بصری خوب میتوانند به ترقی داستان کمک کنند. ( و زمانی هم که این کار به خوبی انجام میشود کسی متوجه آن نمیشود. )

Only the Brave«جاش برولین» و «میلز تلر» تنها بازیگرانی بودند که بیش از نقش‌های فرعی با داستان همسو بودند. اجرای «برولین» قدرتمند و مطمئن است. «اریک» هنگام کار آرام و ساکت است اما خارج از حیطه کاری هر لحظه آماده انفجار و فوران است. شخصیت «برندن» که توسط «تلر» ایفا میشود در مسیر رستگاری قرار دارد چراکه قصد دارد زندگی بی هدفش را کنار بگذارد و بتواند برای دختر نوزادش پدری کند. «جنیفر کانلی» ( در نقش همسر «اریک» )، «جف بریجز» ( که در نقش رئیس «اریک» بوضوح رفتار عجیبی از خود بروز میدهد )، «جیمز بجدال» ( در نقش معاون «اریک» ) و «تیلور کیش» ( در نقش «کریس مکنزی، یکی از دلاوران کوهستان گرانیت ) نقش‌های فرعی را برعهده دارند.

Only the Braveشاید قویترین چیزی که میتوان در مورد فیلم گفت این باشد که «تنها دلیران» داستان مردان است، نه آتشی که با آنان در جنگ است. فیلم اصرار دارد آتش‌سوزی جنگل را کار اشرار جلوه دهد درحالیکه اینها نیروهای طبیعت هستند- خطرناک، مخرب و حیله‌گر، اما برای همسویی بیشتر با عرف داستانی تجسم نیافته‌اند. اینکه پیشرفت داستانی «تنها دلیران» سرعت منظمی ندارد بخشی به این خاطر است که برای توضیح هیچیک از لحظات فیلم از پیش‌ بسترسازی نشده است. در عوض با مجموعه داستانی از برادری مواجه هستیم که علیرغم اوج و نتیجه قابل تشخیص زمان فیلم را صرف بسط و شرح یک لحظه نمیکند ( اگرچه فیلم شامل پیش درآمدهای زیادی میشود ).

در یک تصادف ناراحت کننده این فیلم در یکی از مخرب‌ترین فصول آتش‌سوزی سال‌های اخیر روانه سینما میشود. البته در این مورد نمیتوان انگشت اتهام را به سمت «کلمبیا پیکچرز» گرفت چراکه زمان اکران فیلم ماه‌ها پیش از این تعیین شده است. با این وجود سطح آگاهی در حال حاضر افزایش یافته و توانایی «تنها دلیران» در نشان دادن خطرات و روش‌های مقابله آتش‌نشان‌ها در شرایط چنینی ممکن است حس سپاسگزاری مخاطب را نسبت به شغلی چنین خطرناک افزایش دهد ( و البته اهمیت پیروی از فرمان تخلیه ). «تنها دلیران» یک‌ اکشن پیش پا افتاده و‌ مسخره مثل «طوفان آتش» نیست بلکه درامی جدی با شخصیت‌هایی واقعی و شرایط قابل باور است.

اختصاصی نقدفارسی

مترجم: محمد قاسمی



:: موضوعات مرتبط: لیزر موهای زائید , کرایولیپولیز , بارداری بعد از لیپوماتیک , لیپوساکسش اندام ها , ,
:: برچسب‌ها: نقد , فیلم , نقد فیلم , تنها دلیران , Only the Brave ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین



در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ فناوری جدید برتری بپردازیم که طبق پیش بینی محققان دانشگاه MIT آمریکا، در سال جاری و سال های پس از آن فراگیر خواهند شد. در ادامه با ما همراه باشید.

کلیک – فناوری های مرتبط با کاشت وسایل مختلف در مغز و کامپیوترهای کوانتومی از جمله فناوری هایی هستند که در سال ۲۰۱۷ مردم را شگفت زده کرده اند؛ اما این فناوری ها تنها فناوری هایی نیستند که در سال ۲۰۱۷ شگفتی آفرین شده اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی ۱۰ فناوری برتر جدیدی بپردازیم که از نظر محققان دانشگاه MIT آمزیکا در سال جاری فراگیر خواهند شد.

هوش مصنوعی با قابلیت یادگیری همانند انسان

در صدر این لیست هوش مصنوعی جدیدی قرار دارد که رفتار آن تقویت شده است.

هوش مصنوعی این قابلیت را دارد که در یک بازی پیچیده مانند بازی Go مهارت پیدا کند و حتی یک فرد ماهر در این بازی را نیز شکست دهد. همچنین هوش مصنوعی این توانایی را دارد که خودروهای بدون راننده را در ترافیک خودروها هدایت کند.

این فناوری بر اساس تقویت میزان یادگیری ایجاد شده است و قدمت این کار به بیش از ۱۰۰ سال پیش باز می گردد. حدود یک قرن پیش روانشناسی به نام ادوارد ثروندایک، به گربه ها یاد داد که چگونه از یک جعبه با در کلون دار، با روش آزمایش و خطا فرار کنند. این رفتار ابتدا با یک پاداش (غذا) در گربه ها ایجاد شد و سپس به یک رفتار تثبیت شده در آن ها تبدیل شد.

دوربین های ۳۶۰

بشر می تواند دنیا را به صورت ۳۶۰ درجه تجربه کند و هم اکنون دوربین های متداول هم از این قابلیت برخوردار هستند.

زمانی ساخت یک سیستم با قابلیت ایجاد تصویر ۳۶۰ درجه از دنیای اطراف، هزاران دلار هزینه داشت؛ اما هم اکنون امکان تصویربرداری ۳۶۰ درجه با صرف هزینه ای کمتر از ۵۰۰ دلار ممکن شده است.

البته تصویربرداری ۳۶۰ درجه باید به گونه ای باشد که برای افراد کسل کننده نباشد و قابلیت های جالبی داشته باشد؛ به عنوان مثال خبرنگاران می توانند برای مستندسازی اخبار، از دوربین های ارزان قیمت ۳۶۰ درجه استفاده کنند؛ مثلا خبرنگاران روزنامه New York Times با ضبط یک ویدیوی ۳۶۰ درجه، ویرانگری های داعش در کشور سوریه را به تصویر کشیدند.

ژن درمانی برای درمان اختلالات موروثی

این فناوری برای کودکی که دچار اختلال نقص ایمنی بود و والدین او که مجبور به استفاده از ماسک و جوشاندن اسباب بازی های فرزند خود بودند، بهترین فناوری ممکن بود.

در ابتدا تصور می شد که پیوند مغز استخوان بهترین روش درمانی برای مقابله با بیماری این کودک است؛ اما بعدها محققان دریافتند که با ژن درمانی و جایگزینی ژنی که باعث تخریب سیستم دفاعی بدن این کودک شده بود، می توانند او را درمان کنند. این روش درمانی برای این کودک جواب داد و او کاملا درمان شد.

سلول های خورشیدی با کارایی مضاعف

این سلول های خورشیدی که اصطلاحا سلول های خورشیدی داغ نامیده شده اند، می توانند گرمای خورشید را به اشعه های متمرکز شده نور تبدیل کنند. این پانل ها می توانند جایگزین پانل های فتوولتاییک متداول (پانل هایی برای تولید مستقیم برق از انرژی خورشیدی) شوند و کارایی این پانل های جدید، نیز دو برابر پانل های مذکور است. با استفاده از این پانل ها می توان انرژی رایگان خورشیدی را ذخیره کرد و در شب از آن استفاده کرد.

طرحی از انواع سلول های انسان

این طرح می تواند یک مدل جدید پیچیده از زیست شناسی را ارائه دهد و می تواند به روند تحقیقات در رابطه با داروهای مختلف سرعت ببخشد. دانشمندان تخمین زده اند که در حدود ۳۰۰ نوع سلول متفاوت در بدن انسان وجود دارد؛ اما بی تردید تنوع سلول های بدن انسان، بیش از این میزان است.

این طرح امکان کشف نوع جدیدی از سلول ها را فراهم می کند و روند انجام آزمایشات مختلف در مورد داروها را تسریع می کند.

کامیون های بدون راننده و خودران

حتما تاکنون اخبار زیادی در مورد خودروهای خودران خوانده اید و یا شنیده اید، جالب است بدانید که کامیون های آینده نیز به فناوری هدایت خودکار مجهز خواهند شد تا زمانی که راننده هوشیاری لازم را ندارد، سیستم هدایت خودکار، فرمان کامیون را در دست بگیرد.

همچنین این فناوری می تواند برای هدایت گروهی از کامیون ها که پشت سر هم حرکت می کنند، به کار گرفته شود تا هم در مصرف سوخت آن ها صرفه جویی شود و هم مقاومت آن ها در برابر باد کمتر شود.

پرداخت وجه با استفاده از فناوری تشخیص چهره

شما در حال حاضر می توانید با یک تلنگر به ساعت هوشمند اپل واچ، وجه مورد نظر را در فروشگاه های استارباکس (Starbucks) آمریکا بپردازید؛ اما روش پرداختی جدیدی با استفاده از فناوری تشخیص چهره، نیز قرار است راه اندازی شود. این فناوری برای به کارگیری در معاملات و یا سایر امور روزانه، به اندازه کافی دقیق است.

مسئولان موتور جستجوی Baidu که محبوب ترین موتور جستجو در کشور چین است، در حال کار کردن بر روی سیستمی هستند که امکان خرید بلیط قطار از طریق اسکن چهره را فراهم می کند.

کامپیوترهای کوانتومی

نمی توان توضیح ساده ای در مورد کامپیوترهای کوانتومی ارائه داد؛ فقط می توان گفت در این کامپیوترها از ذرات کوانتوم استفاده شده است و برخی از محاسبات واقعاً پیچیده را می توانند بسیار سریع تر از کامپیوترهای قدیمی انجام دهند.

درمان افراد معلول

در یک آزمایش یک میمون که پای چپش دچار مشکل شده بود و توان حرکت نداشت، به وسیله دستگاه های الکترونیکی که توسط انسان ساخته شده بود، درمان شد و توان حرکتی خود را پیدا کرد. اساسا این دستگاه های الکترونیکی سیستم عصبی را پای پس می کنند و آسیب وارد شده به آن را برطرف می کنند؛ بنابراین امید به درمان افراد معلول در آینده تقویت خواهد شد.

بات نت اشیا

این فناوری، فناوری خوبی نیست. بان نت ها می توانند به عنوان بدافزارهایی به کار گرفته شوند که کنترل وبکم ها، دوربین های امنیتی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت را در دست می گیرند و با این کار باعث ایجاد اختلال در اینترنت می شوند.

بات نت ها با استفاده از یک نرم افزار می توانند باعث اختلال بیشتر و بیشتر در شبکه اینترنت شوند و توقف فعالیت آن ها هم کار دشواری است.



:: موضوعات مرتبط: نظرات مردم درباره لیپوماتیک , لیزر موهای زائید , لاغری سریع با رژیم غذائی , کرایولیپولیز , طب سوزنی , بزرگ کردن سینه با پروتز سینه , مراقبت های قبل از لیپوماتیک , لیپوساکشن مردان , پیلینگ شیمیایی , بوتاکس , ,
:: برچسب‌ها: فناوری , نوین , محقق , کامپیوتر , کوانتومی , مغز , یادگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

فرض کنید شما در مغازه نشسته اید و به فروش محصولات خود مشغول هستید.

هر چند شما ویترین جالب و تمیزی برای مغازه تدارک دیده اید و کالاهای باکیفیتی نیز می فروشید، ولی اکثر قریب به اتفاق افرادی که از جلو مغازه رد می شوند، پس از مکثی کوتاه، با بی اعتنایی به سراغ کار خود می روند و حتی زحمت ورود به مغازه را به خود نمی دهند!

احتمالاً شما هم مانند هر فروشنده دیگری، از این تراژدی فراری هستید و مایلید تعداد بیشتری از این رهگذران بی اعتنا را به «مشتری» تبدیل کنید.

ناگفته پیداست که این آرزوی بسیاری از فروشندگان است که تعداد مشتریان خود را افزایش دهند.

سوالی که مطرح است و ما می خواهیم پاسخ های آن را بررسی کنیم این سوال است: بهترین راهکارها برای بالا بردن میزان فروش، به هنگامی که مشتری ها از دست به جیب شدن می ترسند، چیست؟

بیایید با هم پاسخ های قابل ارائه به این پرسش را مرور کنیم:

1. مشتری ها را خوشحال کنید.

بسیاری از فروشندگان، از فضای حاکم بر کسب و کارهای آنلاین گله دارند.

در این فضا معمولاً نوعی جو بی اعتمادی حکمفرماست. بنابراین سعی نکنید در همان اول و با شتاب، یک کالا را به مشتری غریب خود بفروشید.

به جای این کار، ایمیل آنها را بگیرید، سپس آنها را به ثبت نام (register) در سایت خود یا برقراری ارتباط با شما در شبکه های اجتماعی ترغیب نمایید.

در ادامه، می توانید با صرف زمان و با استفاده از تکنیک های موجود، آنها را به یک مشتری خوشحال و پول بده تبدیل کنید.

2. سرویس رایگان ارائه بدهید.

اگر اوضاع به گونه ای نیست که بازدیدکنندگان بخواهند با آغوش باز سرویس شما را بپذیرند، قدری به عقب بیایید و به آنها اجازه دهید اندکی کالای ارائه شده را با انگشتان خود لمس کنند.

ارائه دوره های آزمایشی رایگان (free trial) ممکن است دید یک شخص نسبت به سرویس یا محصول شما را کاملاً دگرگون کند.

زمان این دوره های استفاده رایگان را به حد کافی طولانی کنید تا مزایای تولید شما، چشم استفاده کننده را بگیرد.

البته از سوی دیگر، این زمان باید به حد کافی کوتاه باشد تا فرد را به خریداری کالا علاقه مند سازد (یعنی دوره آزمایشی رایگان، نباید آن قدر طولانی باشد که جای خرید را بگیرد).

3. قیمت بدهید.

گاهی اوقات تعلل بیش از حد، کارها را خراب می کند.

رک و راست، به مشتری قیمت بدهید و سپس از او بپرسید: با توجه به هزینه ای که سرویس ما دارد، آیا مایل به خرید آن هستید؟

اگر زیر بار نرفت، بگویید در حال حاضر ما نمی توانیم کالاهای خود را به رایگان عرضه کنیم اما شما در ماه اول، مبلغ اندکی پرداخت خواهید کرد و در صورت تمایل طرفین، داد و ستدمان را ادامه می دهیم.

4. ارتباط طولانی مدت برقرار کنید.

قرار نیست در اولین برخوردی که مشتری با شما دارد، یک معامله جوش بخورد اما شما می توانید یک مکانیسم ارتباطی با او برقرار کنید.

به عبارت دیگر پس از همان بار اول، مشتری را رها نکنید بلکه با وی ارتباط برقرار نموده و او را تنها نگذارید.

طبق قاعده، به احتمال زیاد، افرادی که با آنها آشنایی و ارتباط دارید، بیش از غریبه ها و دیگران از شما خرید خواهند کرد.

البته فراموش نکنید که شما نمی توانید به گونه ای برنامه ریزی کنید که کل این مکانیسم به طور خودکار انجام شود، اما قادرید آن را به گونه ای طرح ریزی نمایید که روند کار، به سادگی و سهولت پیش برود.

5. سوال بپرسید.

فردی را در نظر بگیرید که وارد مغازه (یا سایت) شما شده و در حال سبک و سنگین کردن کالای تولیدی شماست و هنوز تصمیمی برای خرید نگرفته است.

یکی از بهترین روش ها برای متقاعد کردن وی به خرید این است که از وی سوالی بپرسید.

ببینید این مشتری بالقوه، به دنبال چه محصولی است و یا دنبال چه ویژگی خاصی در این محصولی است که به دست گرفته.

از او بپرسید چرا این کالا را امتحان نمی کنید؟ یا به او بگوید: این کالا یا سرویس، به یک بار امتحان کردن می ارزد و هیچ خرجی ندارد!

سپس به آنها اجازه بدهید که کالا را محک بزنند.

فروش به تدبیر و تیزهوشی نیاز دارد، نه فقط زمان صرف کردن و استفاده از روش های کهنه.

5. پرداخت مبتنی بر عملکرد

شما می توانید از شیوه پرداخت مبتنی بر کیفیت (Pay-for-Performance) استفاده کنید.

این شیوه، یکی از بهترین و موفق ترین روش های فروش به شمار می رود چرا که در آن، اعتماد مشتری جلب می شود.

برخی شرکت ها با استفاده از این شیوه، رشد خیره کننده ای در فروش کالاهای خود به دست آورده اند.

مردم پس از دیدن نتیجه استفاده از یک سرویس یا محصول، راحت تر و با آسودگی بیشتری پول بابت آن پرداخت می کنند.

اگر شما واقعاً کالاهای باکیفیتی عرضه کنید، از به کار بردن این روش واهمه ای نخواهید داشت.

7. چند جور قیمت بدهید.

قرار نیست همه کالاهای شما حتی اگر از یک نوع باشند، قیمت یکسانی داشته باشند.

افراد بر اساس موجودی جیب خود، ممکن است به سراغ کالاهای درجه یک یا دو بروند.

وقتی هر دو نوع، یک قیمت داشته باشند، انتخاب قدری سخت می شود ولی با ارائه دو قیمت متفاوت، کار را راحت تر می کنید.

8. اندکی مهلت بدهید.

ما همه سرمان شلوغ است و کارهای زیادی داریم که باید انجام بدهیم. مشتری ها هم همین گونه هستند.

گاهی اوقات افراد نه برای فرار از پول خرج کردن، بلکه به این دلیل که حواس شان به کالاها و پیشنهادهای شما نیست، آن را رد می کنند.

در این مواقع، مقداری زمان در اختیار آنها بگذارید تا به شبکه شما وارد شوند و با نرم افزار یا سرویسی که قصد عرضه و فروش آن را دارید، سر و کله بزنند.

آن وقت راحت تر و بهتر می توانند تصمیم بگیرند.

اگر چه این کار باعث می شود برخی بازدیدکنندگان قید خرید را بزنند ولی در مجموع، این روش با موفقیت همراه است (البته با این شرط که شما سرویس های خوب و قابل دفاعی ارائه کنید).

9. ریسک خرید را کاهش دهید.

خرید نکردن مردم، چند دلیل بیشتر ندارد: قیمت، اعتماد یا فقط به این علت که در آن زمان خاص، برای خرید آمادگی ندارند.

شما باید این معادله را معکوس کنید و این موانع سه گانه را از بین ببرید: یک دوره آزمایشی (trial) به مشتری مردد ارائه کنید؛ گارانتی سفت و سختی برای محصول خود دست و پا نمایید تا به این طریق ریسک خرید برای مشتری پایین بیاید.

ترس از خرید را از بین ببرید تا به سود سرشاری دست یابید.

10. به اهل فن بفروشید.

مشتری ها همیشه برای دست به جیب شدن، با احتیاط و آرام عمل می کنند.

یک راه غلبه بر این مشکل آن است که محصولات خود را فقط به شرکت ها، سازمان ها و افرادی بفروشید که تولیدات شما را می شناسند و با مزایای آنها آشنا هستند.

هیچ کس دلش نمی خواهد برای چیزی که ارزشی برای آن قائل نیست، پول بدهد.

11. اعتمادسازی کنید.

اگر طرف شما برای بستن قرارداد سخت جان است، فروش را رها کنید و قدری اعتماد وی را به خود جلب نمایید.

معمولاً اگر افراد بدانند فروشنده قصد ندارد با ترفند و چرب زبانی جیب آنها را خالی کند، راحت تر دست به جیب می شوند.

12. اطلاعات رایگان بدهید.

اگر واقعاً قصد فروش دارید، مانند یک آموزش دهنده حرفه ای عمل کنید چرا که یکی از بهترین شیوه های فروش، آموزش قبل از فروش است.

در این روش شما اطلاعات ارزشمندی در اختیار مشتری قرار می دهید؛ از قبیل کتابچه راهنما، پست های وبلاگ، خبرنامه، یک دوره آموزشی و غیره.

اگر افراد بدانند که با چه فروشنده کارکشته و دانایی طرف هستند، معمولاً راحت تر به پای امضای قرارداد می روند.



:: موضوعات مرتبط: لیفت با نخ , جوان سازی پوست با رادیو فرکانسی , لیزر موهای زائید , تزریق چربی , کرایولیپولیز , طب سوزنی , ابدومینوپلاستی , جراحی بینی ثانویه , ,
:: برچسب‌ها: فروش , محصول , فروشنده , کالا , ترفند , بازدیدکنندگام ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مرداد 1396 | نظرات ()